24ωρη απεργία και συγκέντρωση έξω από το Χρηματιστήριο Αθηνών ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ πραγματοποιούν σήμερα εργαζόμενοι στα λιμάνια, ενώ σε 4ωρη (11.00-15.00) στάση εργασίας προχωρούν οι συνάδελφοί τους στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας (Πειραιά, Ηρακλείου, Βόλου, Πάτρας, Ραφήνας, Λαυρίου, Ελευσίνας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Χαλκίδας).

Σήμερα πραγματοποιείται έκτακτη γενική συνέλευση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στο Χρηματιστήριο Αθηνών όπου και θα εγκριθεί η τροποποίηση του καταστατικού της εταιρείας έτσι ώστε να προχωρήσει η διαδικασία εκλογής του μεταβατικού διοικητικού συμβουλίου, μέχρι τον διαγωνισμό για την πώληση του 67% της εταιρείας.

Το 67% του ΟΛΘ πουλήθηκε για 231,926 εκ. ευρώ (21/12) στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, την εταιρεία που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche Invest Equity Partners GmbH» (γερμανικό fund στο οποίο συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης), «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS». Η αγοραπωλησία εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και θα επικυρωθεί από τη Βουλή. Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δις ευρώ (υποχρεωτικές επενδύσεις 180 εκ. ευρώ).

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) σε ανακοίνωσή της σημειώνει: “κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ, ακάθεκτα υλοποιούν το σχέδιο της πώλησης του ΟΛΘ, περνώντας στη τελευταία πράξη του έργου. Το ΤΑΙΠΕΔ, συνεχίζοντας τη σωρεία παραβιάσεων, παραβάσεων, παρατυπιών και γενικότερα κινούμενο εκτός νομιμότητας, όπως έπραξε μέχρι σήμερα σε όλη τη διαγωνιστική διαδικασία, προχωρά σε Γενική Συνέλευση του Οργανισμού για την τροποποίηση του Καταστατικού της Εταιερίας και την επικύρωση της νέας Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και Ελληνικού Δημοσίου”.

Η Ένωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών του Πειραιά καλεί τους εργαζομένους στη σημερινή κινητοποίηση έξω από το χρηματιστήριο Αθηνών. Όπως αναφέρουν: “οι συνάδελφοι στον ΟΛΘ συνεχίζουν να αγωνίζονται για το δημόσιο συμφέρον και ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Αγωνίζονται όμως και για την κατοχύρωση των θέσεων εργασίας και των εργασιακών τους δικαιωμάτων”.

H ομοσπονδία καταγγέλλει επίσης ότι η συγκεκριμένη συμφωνία “προωθεί την εγκατάσταση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενός πανίσχυρου ιδιωτικού μονοπωλίου, με ισχυρή δημόσια εξουσία, ανεξέλεγκτο και χωρίς την υποχρέωση σημαντικών επενδύσεων. Δεν κάνουν τον κόπο –έστω και για την έξωθεν καλή μαρτυρία– να περιμένουν την απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού”.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Εφσυν, ΤΑΙΠΕΔ, Thepressproject